top of page
  • Foto van schrijverRick van Beek

Start Spreading The News!

Terwijl ik het zelf nog amper kan geloven, kan ik nu toch met zekerheid zeggen: Ik ga naar New York. Van 17 t/m 23 september zal ik ons kikkerlandje inwisselen voor The Big Apple. Ik kan echt niet wachten! Via deze blog kan je mijn reis bijhouden, en ook voor ik op reis ga zal ik regelmatig berichten posten over mijn voorbereidingen. Dus als je het leuk vind kan je net zo enthousiast worden over deze reis als ik!

Toen ik het begin van deze zomer te horen kreeg dat ik niet over kon naar het tweede jaar van mijn opleiding had ik daar veel moeite mee. Wat moet ik nu? Waar ga ik dan werken? Gaat mijn "volwassen" nu dan toch al beginnen? Ben ik daar al klaar voor?

Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt met dingen die ik nog wil doen voor ik daadwerkelijk naar werk ga zoeken dat ik, waarschijnlijk, de komende jaren zal gaan doen.

Zoals velen van jullie weten ben ik 18 tot 22 juli op vakantie geweest naar Barcelona. Dit was voor mij de eerste keer dat ik bewust in een vliegtuig zat (de eerste keer was ik 4 jaar). Deze reis was geweldig. Ik heb genoten van het feit dat ik in een compleet andere omgeving was. Heerlijk weer, mooie gebouwen, geweldige uitzichten... Het was de eerste keer verder op vakantie dan duitsland, belgie of Engeland en ik vond het fantastisch.

Maar waarom nou New York en waarom zou ik alleen naar zo'n grote stad willen gaan?

Heb je ooit wel eens een foto of film gezien, of muziek gehoord uit New York waar je bij dacht: 'Gatver wat verschrikkelijk'? Ik namelijk niet! Het is een stad met zo veel verschillende kanten en zo veel te doen. Er is voor iedereen wel wat bij dat ze graag zouden willen zien. Ik krijg de kans om het allemaal te zien van dichtbij en tegelijk tot mezelf te komen en over de toekomst na te denken.

Rustig maar hoor, ik kom terug. Ik zal niet zo'n persoon zijn die naar het grote geluk (the american dream) op zoek zal gaan.

Tenminste, nog niet!


3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page