top of page
  • Foto van schrijverRick van Beek

Finding Beacon Hotel


Ik werd wakker, natuurlijk, veel later dan ik gepland had. Maar gelukkig ben ik nooit echt een ochtendmens geweest, dus dit was oke. Tenslotte gaat bijna alles in New York 24/7 door. Als eerste ga ik naar de Starbucks aan de overkant voor een pumkin spice latte om vervolgens m'n avontuur te beginnen. Ik loop in nog onbekende richting om maar te zien waar ik uit zou komen. Toevallig stuit ik op een metro station en koop gelijk een metrocard zodat ik altijd de metro kan pakken. M'n ogen vallen op een bordje waar op staat: Times Square.

Eigenlijk wilde ik de grote dingen bewaren tot later in de week, maar dit is iets waar ik al naar uitkijk sinds ik mijn eerste amerikaanse serie keek (Ugly Betty). Ik besluit om de Metro te pakken en rechtstreeks naar Times Square te gaan. En mensen, hier had ik geen spijt van.

Als je boven komt vanuit de metro, wordt je meteen overdonderd door verschillende dinen: De vele VELE mensen, de gigantische billboards, het vele verkeer, de overweldigende geluiden en natuurlijk alle winkels waaran je niet kan kiezen welke je als eerste wil bezoeken. De winkel die er echt uitpopte, degene die mijn naam riep, alsof het wilde dat ik al mijn geld uit zou geven: Disney Store.

Nou was dit niet hetzelfde als Disneyland, maar dat weerhield het personeel er niet van om constant (en indringend) te glimlachen. Maar wie zou dat niet doen op de mini Happiest place on earth. Ik heb in mijn gedachte al een lijstje gemaakt van alle spullen die ik wil kopen, maar ik moet van mijzelf eerst ervoor zorgen dat dit overeen komt mijn budget.

Snel ben ik door gegaan naar de volgende winkel, de M&M Store. Zoveel kleur als in deze winkel ga je niet snel ergens anders vinden. Met een M&M tabmuur waar je u tegen zegt was het opnieuw moeilijk om mezelf in te houden. Gelukkig dat de extreme prijzen meehelpen.

Over extreme prijzen gesproken, volgende halte was Apple Store (mooie overbrugging he). Het was gigantisch druk. Natuurlijk door de release van de nieuwe iPhone en Apple Watch (Die helaas was uitverkocht). Snel maar weer naar buitengegaan voordat mijn creditcard saldo overschreden zou worden. Tenslotte had ik genoeg winkels gezien voor de dag, en was het tijd om meer cultuur te snuiven.

Als eerste ben ik de hoogte op gaan zoeken in het rocker feller centre. Een mooi uitzicht over New York en Central Park. Het mag dan wel niet het hoogste punt van de stad zijn, maar toch was ik blij toen ik weer met mijn beide benen op de grond stond.

Midden in de drukke stad staat een enorme kerk genaamd ST. Patricks Cathedral.. Het is fijn om te zien dat in een stad waarin alles zo automatisch vooruit gaat, toch een plek is waar iemand even stil kan staan bij zijn/haar eigen geloof. In de kerk was een spaanse dienst bezig, dus ik kon niet verstaan wat ze zeiden, maar het koor klonk heel mooi.

Terug naar het hotel ben ik door Central Park gelopen. Tussen alle pokemon trainers waren waren ook nog een paar eekhoorns te zien, en de prachtige natuur was heerlijk rustgevend. In het bos heb je helemaal niet door dat je midden in een stad zit. Sterker nog, ik raakte totaal de weg kwijt tussen de bomen en paden, dit kwam wel mooi overeen met het beeld dat ik vond van Alice in Wonderland, ik voelde mezelf ook wel een beetje Alice. Het enige wat me rustig hield was dat ik wist dat ik hoe dan ook zou uitkomen op een grote straat met druk verkeer. Het bezoeken van dit bos is zeker voor herhaling vatbaar.

Lekker vroeg in het hotel aangekomen kon ik genieten van mijn bad en bed. Ik ben benieuwd wat ik morgen allemaal wel niet ga meemaken!!


73 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Start Spreading The News!

Terwijl ik het zelf nog amper kan geloven, kan ik nu toch met zekerheid zeggen: Ik ga naar New York. Van 17 t/m 23 september zal ik ons kikkerlandje inwisselen voor The Big Apple. Ik kan echt niet wac

bottom of page